V minulosti si leckteré děti přály stát se kosmonautem, zpěvákem nebo policistou. Když jim otázku týkající se jejich profesní budoucnosti položíte nyní, odpovídají mnohem exotičtěji. Rády by pracovaly jakoyoutubeři, influenceři nebo profesionální hráči počítačových her.
Náctiletí si od těchto profesí slibují samá pozitiva. Domnívají se, že díky nim vydělají spoustu peněz, budou cestovat do dalekých končin, dostávat dárky výměnou za spolupráce a poznávat velevážené celebrity. Trend doby je nad slunce jasný. Kupříkladu dívka nebo žena, která by toužila stát se celebritou na Instagramu by měla být ideálně štíhlá, s dlouhými vlasy a bezchybnou pletí. Ačkoliv to zní trochu povrchně, tak vypadá realita.
Od října 2018 je možné v několika švýcarských městech navštěvovat několikaměsíční studijní obor, po jehož absolvování budete vystudovaný „Digitální influencer“. Studijní program je prakticky zaměřený. Jeho součástí je psaní příspěvků, úprava fotek, tvorba videí a marketing na sociálních sítích. Španělsko, Velká Británie a Německo podobné studijní programy nabízejí již delší dobu. V Madridu existuje univerzitní obor Influencer v oblasti módy a kosmetiky. Podle těch, kteří na Instagramu již prorazili, nemají podobné studijní obory převeliký význam. Člověk prostřednictvím tohoto studia sice získá informace o sociálních sítích, trendech a tvorbě obsahu, ale nezaručí mu to, že se později opravdu stane vlivným influencerem.
Dají se výše zmiňované profese skutečně považovat za povolání v pravém slova smyslu? Podle odborníků je to spíše koníček, který se později může stát vaším povoláním. Málokdo si uvědomuje, že pracovní den influencerů, stejně jako u většiny ostatních, trvá 8 a více hodin. Není výjimkou, že pracují i o víkendu a o svátcích, protože i v tyto dny si sledující žádají svá videa nebo příspěvky. Nikdo navíc netuší, jestli mají podobné činnosti opravdu budoucnost. Lepší je si najít stabilní zaměstnání a sociální sítě mít jako doplňkovou aktivitu.